Αρχική
Τρίτη Απρίλιος 24, 2018

Ο δάσκαλος ποιητής και τα βιβλία κρίνα (Κωστής Παλαμάς)  

 Κλείστε τα Σχολειά να φτιάσουμε καινούργια! (Μίλτος Κουντουράς)

Αγαπητοί συνάδελφοι,

    Από την ιστορία της Εκπαίδευσης γνωρίζουμε ότι όλες οι χρονικές περίοδοι ήταν δύσκολες, αλλά και σ? όλες έγιναν θετικά βήματα. Η πολιτεία, η κοινωνία, το σύστημα κι οι εκπαιδευτικοί είναι οι βασικοί παράγοντες διαμόρφωσής της, οι οποίες ταυτοχρόνως είναι αιτίες καλού και κακού. Εμείς, οι δάσκαλοι, έτσι ή αλλιώς έχουμε στα χέρια μας συμπυκνωμένη όση δύναμη χρειάζεται για την πορεία προς τα εμπρός. Δεν είμαστε επουσιώδεις υπάλληλοι, μεταφορείς γνώσης και διακινητές εγγράφων· αλλά πνευματικοί εργάτες που προάγουμε την κοινωνία ή την κρατάμε στάσιμη.

    Η κάθε κι ο κάθε εκπαιδευτικός από μας είναι μια ξεχωριστή προσωπικότητα. Η αμοιβαία εκτίμηση κι ο σεβασμός ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς, παρ? όλες τις διαφορετικές κοσμοθεωρίες και προσεγγίσεις που έχουμε, μπορούν να συμβάλλουν σε μια δημιουργική επίλυση των θεμάτων και προβλημάτων, τα οποία θέλοντας και μη υπάρχουν. Αν ο κατευθυντήριος στόχος μας είναι η υποστήριξη του μαθητή, του παιδιού και του εφήβου, θα βρεθεί ο κοινός τόπος λειτουργίας, δράσης και δημιουργίας.

    Η δύναμη της εκπαίδευσης και περισσότερο της παιδείας είναι καταλυτική. Είναι ο σημαντικότερος παράγοντας στήριξης και ανόδου της κοινωνίας, όπως και να την προσεγγίσουμε· κοινωνιολογικά, οικονομικά και πολιτικά, αλλά και σε όποια εποχή κι αν ζούμε. Αντιπαρερχόμενοιτο λαϊκό τραγούδι που θέλει τον δάσκαλο «σαρδανάπαλο» και νεκρό, γιατί δασκαλεύει τους νέους να γυρεύουν το δίκιο τους, μπορούμε να γίνουμε οι πλαστουργοί των παιδικών και εφηβικών ψυχών στη θέση του πλήθους των εικονικών εξωσχολικών «δασκάλων».

    Αποδεχόμενοι, ως πνευματικό θέσφατο, τη φράση του Ηράκλειτου «η παιδεία είναι ένας άλλος ήλιος για τους σπουδαγμένους» [«Τ?ν παιδείαν ?τερον ?λιον ε?ναι το?ς πεπαιδευμένοις»], οφείλουμε να δράσουμε έτσι, ώστε οι προσπάθειές μας να παράσχουν περισσότερη Παιδεία στους μαθητές μας παρά τυπική εκπαίδευση. Γιατί δεν είμαστε εκπαιδευτές, αλλά δάσκαλοι.

    Αγαπητοί συνάδελφοι, γνωρίζω ότι λειτουργήσαμε μέσα σ? ένα ιδιαίτερα φορτισμένο σχολικό και κοινωνικό περιβάλλον, με αρνητικές παραμέτρους, για αρκετά μεγάλο διάστημα. Όλοι επιθυμούμε ένα καλύτερο σχολειό. Διαβεβαιώνω ότι θα είμαι συμπαραστάτης και υποστηρικτής της καθεμίας και του καθενός έτσι, ώστε το εκπαιδευτικό έργο να πραγματοποιείται απρόσκοπτα και η λειτουργία των σχολείων να είναι ομαλή.               

Ο ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ Π/ΘΜΙΑΣ & Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΚΑΛΑΡΓΑΛΗΣ

Τελευταίες αναρτήσεις από την Π.Δ.Ε. Βορείου Αιγαίου

Πρόσφατα νέα Σχολικών Συμβούλων

  • Δελτίο τύπου για την υλοποίηση επιμορφωτικού σεμιναρίου από το Σχολικό Σύμβουλο Φιλολόγων Ν. Λέσβου κ. Χατζηλία

    Ο Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Λέσβου Χρήστος Χατζηλίας, η Δ/νση Β/θμιας Εκπ/σης Ν. Λέσβου και η Δ/νση Α/θμιας Εκπαίδευσης Ν. Λέσβου, δια μέσου των Υπευθύνων Σχολικών Δραστηριοτήτων Λάουρας Λοϊζίδου και Μαρίζας Βαμβουκλή, σε συνεργασία με  το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και το Γραφείο της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα, διοργάνωσαν  βιωματικό σεμινάριο υποστήριξης εκπαιδευτικών που υλοποιούν ή που ενδιαφέρονται να υλοποιήσουν ανάλογα προγράμματα, στο πλαίσιο του προγράμματός τους "Κι αν ήσουν εσύ;”, το Σάββατο 3 Μαρτίου 2018, στον χώρο του 6ου Γυμνασίου Μυτιλήνης.

    Το σεμινάριο αφορούσε ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος”.

    Η επιμόρφωση περιελάμβανε 4ωρο σεμινάριο με τον Κωνσταντίνο Μάγο, Επίκουρο Καθηγητή του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με θέμα: «Η συμβολή της δραματικής τέχνης στη διαπολιτισμική εκπαίδευση» και το 4ωρο σεμινάριο που γίνεται με βάση το εκπαιδευτικό υλικό της Υ.Α. το οποίο είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας καθώς και το εκπαιδευτικό υλικό του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, το οποίο παρουσίασαν οι θεατροπαιδαγωγοί Νάσια Χολέβα και Νικολέττα Δημοπούλου.

    Συμμετείχαν περί τους 50 εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, εμψυχωτές νεανικών ομάδων και διδάσκοντες σε άτυπες δομές εκπαίδευσης.

    Χρήστος Χατζηλίας

    Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Λέσβου

     
  • Αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών στη Φυσική Αγωγή

    Επιμορφωτική συνάντηση διοργανώθηκε από τον Σχολικό Σύμβουλο Φυσικής Αγωγή Ν. Λέσβου με θέμα: «Αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών στη Φυσική Αγωγή». Η επιμόρφωση απευθύνθηκε στους εκπαιδευτικούς ΠΕ11 της νήσου Λήμνου και εισηγητές ήτανε ο  Τσιόπας Ιωάννης, με θέματα: α) «Εφαρμογή των Νέων Τεχνολογιών στη Φυσική Αγωγή & τον Αθλητισμό», β) «Παρουσίαση της Προσομοίωσης: ‘Διατροφή & Άσκηση’» και γ) «δημιουργία Ψηφιακού Σταυρόλεξου στη Φ.Α.», Μανίκας Αθανάσιος εκπαιδευτικός Πληροφορικής του ΓΕΛ Μύρινας με θέμα: «Aναζήτηση στο διαδίκτυο-Αποθετήριο Εκπαιδευτικών Βίντεο».

    Επίσης το άθλημα της αντισφαίρισης είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν οι μαθητές του Γυμνασίου Μούδρου στο πλαίσιο του προγράμματος «Το τένις πήγε σχολείο». Με μια δειγματική διδασκαλία ο σύμβουλος Φυσικής Αγωγής κ. Τσιόπας Ιωάννης και υπεύθυνος Παιδαγωγικής Καθοδήγησης του Γυμνασίου Μούδρου, σε συνεργασία με τον καθηγητή Φυσικής Αγωγής του σχολείου κ. Λασκαρέλια Βασίλη, έφεραν σε επαφή τους μαθητές της Γ' Γυμνασίου με τον συναρπαστικό  άθλημα της αντισφαίρισης.

     

     
  • Εκπαιδευτική Δράση: ΄Το τένις πήγε σχολείο΄

    Σε προγραμματισμένες επισκέψεις και εφαρμογή της δράσης ‘το τένις στο σχολείο’, ο Σχολικός Σύμβουλος Φυσ. Αγωγής Ν. Λέσβου με τη συνεργασία του Ομίλου Αντισφαίρισης Μυτιλήνης, συνεχίζει με δειγματικές διδασκαλίες την παρουσίαση του αθλήματος σε σχολεία του νησιού. Με την καθολική συμμετοχή μαθητών, -τριών όλων των βαθμίδων δίνεται η δυνατότητα της γνωριμίας με το συναρπαστικό άθλημα της αντισφαίρισης, αλλάζοντας μπαλιές στο φιλέ και αναδεικνύοντας την ανταπόκριση των μαθητών στις απαιτητικές τεχνικές δεξιότητες του παιχνιδιού. Πολυπόθητη επιδίωξη είναι να μυηθούν και να υιοθετήσουν τα παιδιά αθλητικές δραστηριότητες που θα τους οδηγήσουν στην δια βίου άσκηση και ..΄γιατί όχι και το Τένις,΄ που θεωρείται το κατ΄εξοχήν προσιτό άθλημα για όλες τις ηλικίες.

     
  • Ημερίδα και αθλητικές δράσεις στην Λήμνο για τους εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής

    Επιμορφωτική Ημερίδα διοργάνωσε το Σάββατο 10 Ιουνίου, ο Σχολικός Σύμβουλος Φυσικής Αγωγής Ν. Λέσβου για τους εκπαιδευτικούς ΠΕ11 της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λήμνου & Αγ. Ευστρατίου. Τα θέματά της ήτανε: α) «εκμάθηση των αγωνισμάτων του Στίβου σε παιγνιώδη μορφή με την συνεκπαίδευση μαθητών με κινητικές ιδιαιτερότητες» και β) «από την σχολική αυλή στην παραλία - το BeachVolley στη δια βίου άσκηση»

    Δελτίο τύπου

     
  • Δελτίο Τύπου για το πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος - "Κι αν ήσουν εσύ;"

    Tο Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και το Γραφείο της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα (Υ.Α.) στο πλαίσιο του προγράμματός τους "Κι αν ήσουν εσύ; - ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος? διοργάνωσαν  επιμορφωτικό βιωματικό σεμινάριο υποστήριξης εκπαιδευτικών που υλοποιούν ή που ενδιαφέρονται να υλοποιήσουν ανάλογα προγράμματα.

    Δελτίο Τύπου για το πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων  με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος - "Κι αν ήσουν εσύ;"

     
  • Επιμορφωτικό υλικό από το Σχολικό Σύμβουλο ΠΕ03 κ. Ράλλη

    Υλικό για τις επιμορφωτικές συναντήσεις στις 22 και 23/2/2017 του Σχολικού Συμβούλου ΠΕ03 κ. Ράλλη.

     

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 50 επισκέπτες και κανένα μέλος