Αρχική
Κυριακή Απρίλιος 30, 2017

Ο δάσκαλος ποιητής και τα βιβλία κρίνα (Κωστής Παλαμάς)  

 Κλείστε τα Σχολειά να φτιάσουμε καινούργια! (Μίλτος Κουντουράς)

Αγαπητοί συνάδελφοι,

    Από την ιστορία της Εκπαίδευσης γνωρίζουμε ότι όλες οι χρονικές περίοδοι ήταν δύσκολες, αλλά και σ’ όλες έγιναν θετικά βήματα. Η πολιτεία, η κοινωνία, το σύστημα κι οι εκπαιδευτικοί είναι οι βασικοί παράγοντες διαμόρφωσής της, οι οποίες ταυτοχρόνως είναι αιτίες καλού και κακού. Εμείς, οι δάσκαλοι, έτσι ή αλλιώς έχουμε στα χέρια μας συμπυκνωμένη όση δύναμη χρειάζεται για την πορεία προς τα εμπρός. Δεν είμαστε επουσιώδεις υπάλληλοι, μεταφορείς γνώσης και διακινητές εγγράφων· αλλά πνευματικοί εργάτες που προάγουμε την κοινωνία ή την κρατάμε στάσιμη.

    Η κάθε κι ο κάθε εκπαιδευτικός από μας είναι μια ξεχωριστή προσωπικότητα. Η αμοιβαία εκτίμηση κι ο σεβασμός ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς, παρ’ όλες τις διαφορετικές κοσμοθεωρίες και προσεγγίσεις που έχουμε, μπορούν να συμβάλλουν σε μια δημιουργική επίλυση των θεμάτων και προβλημάτων, τα οποία θέλοντας και μη υπάρχουν. Αν ο κατευθυντήριος στόχος μας είναι η υποστήριξη του μαθητή, του παιδιού και του εφήβου, θα βρεθεί ο κοινός τόπος λειτουργίας, δράσης και δημιουργίας.

    Η δύναμη της εκπαίδευσης και περισσότερο της παιδείας είναι καταλυτική. Είναι ο σημαντικότερος παράγοντας στήριξης και ανόδου της κοινωνίας, όπως και να την προσεγγίσουμε· κοινωνιολογικά, οικονομικά και πολιτικά, αλλά και σε όποια εποχή κι αν ζούμε. Αντιπαρερχόμενοιτο λαϊκό τραγούδι που θέλει τον δάσκαλο «σαρδανάπαλο» και νεκρό, γιατί δασκαλεύει τους νέους να γυρεύουν το δίκιο τους, μπορούμε να γίνουμε οι πλαστουργοί των παιδικών και εφηβικών ψυχών στη θέση του πλήθους των εικονικών εξωσχολικών «δασκάλων».

    Αποδεχόμενοι, ως πνευματικό θέσφατο, τη φράση του Ηράκλειτου «η παιδεία είναι ένας άλλος ήλιος για τους σπουδαγμένους» [«Τὴν παιδείαν ἕτερον ἥλιον εἶναι τοῖς πεπαιδευμένοις»], οφείλουμε να δράσουμε έτσι, ώστε οι προσπάθειές μας να παράσχουν περισσότερη Παιδεία στους μαθητές μας παρά τυπική εκπαίδευση. Γιατί δεν είμαστε εκπαιδευτές, αλλά δάσκαλοι.

    Αγαπητοί συνάδελφοι, γνωρίζω ότι λειτουργήσαμε μέσα σ’ ένα ιδιαίτερα φορτισμένο σχολικό και κοινωνικό περιβάλλον, με αρνητικές παραμέτρους, για αρκετά μεγάλο διάστημα. Όλοι επιθυμούμε ένα καλύτερο σχολειό. Διαβεβαιώνω ότι θα είμαι συμπαραστάτης και υποστηρικτής της καθεμίας και του καθενός έτσι, ώστε το εκπαιδευτικό έργο να πραγματοποιείται απρόσκοπτα και η λειτουργία των σχολείων να είναι ομαλή.               

Ο ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ Π/ΘΜΙΑΣ & Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΚΑΛΑΡΓΑΛΗΣ

Τελευταίες αναρτήσεις από την Π.Δ.Ε. Βορείου Αιγαίου

Πρόσφατα νέα Σχολικών Συμβούλων

  • Δελτίο Τύπου για το πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος - "Κι αν ήσουν εσύ;"

    Tο Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και το Γραφείο της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα (Υ.Α.) στο πλαίσιο του προγράμματός τους "Κι αν ήσουν εσύ; - ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος” διοργάνωσαν  επιμορφωτικό βιωματικό σεμινάριο υποστήριξης εκπαιδευτικών που υλοποιούν ή που ενδιαφέρονται να υλοποιήσουν ανάλογα προγράμματα.

    Δελτίο Τύπου για το πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων  με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος - "Κι αν ήσουν εσύ;"

     
  • Επιμορφωτικό υλικό από το Σχολικό Σύμβουλο ΠΕ03 κ. Ράλλη

    Υλικό για τις επιμορφωτικές συναντήσεις στις 22 και 23/2/2017 του Σχολικού Συμβούλου ΠΕ03 κ. Ράλλη.

     
  • Επιμορφωτική Διημερίδα στη Λήμνο για εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής (20-12-2016)

    Επιμορφωτική διημερίδα πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 16 & Σάββατο 17 Δεκεμβρίου στο κλειστό Γυμναστήριο Μύρινας (δίπλα στο 1ο Δημοτικό Σχολείο) για τους Εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης της νήσου Λέσβου και Αγ. Ευστρατίου

    Εισηγητές της επιμορφωτικής διημερίδας ήτανε ο Σχολικός Σύμβουλος Φυσικής Αγωγής Ν. Λέσβου Γιάννης Τσιόπας και ο εκπαιδευτικός ΠΕ11 του 2ου Δ.Σ. Μύρινας Νίκος Καρύδης, με την παρακάτω θεματολογία: α) «Η Αντισφαίριση (Tennis) στην Πρωτοβάθμια & Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση»,  β) «παρουσίαση των Παραολυμπιακών Αθλημάτων: Μπότσια & καθιστική Πετοσφαίριση» γ) «διδασκαλία και πρακτική εξάσκηση αγωνισμάτων σε ΑμεΑ».

     

     
  • Επιμορφωτική ημερίδα με θέμα: "Το σκάκι στο σχολείο"

    Δελτίο Τύπου για την Επιμορφωτική Διημερίδα με θέμα: "Το σκάκι στο Σχολείο"

     
  • "Οι συνθετικές εργασίες ως μοντέλα διδασκαλίας και μάθησης - Η περίπτωση μαθημάτων των Φυσικών Επιστημών" και "Η μέθοδος project σε βήματα" (6-12-2016)

    Παρακάτω παρουσιάζεται υλικό από το Σχολικό Σύμβουο ΠΕ04 κ. Μποτσάκη

    Οι συνθετικές εργασίες ως μοντέλα διδασκαλίας και μάθησης - Η περίπτωση μαθημάτων των Φυσικών Επιστημών

    Η μέθοδος "project" σε "βήματα"

     
  • "Γιορτάστηκε η Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού στα σχολεία του N. Λέσβου"-Δελτίο Τύπου από το Σχολικό Σύμβουλο Φυσικής Αγωγής κ. Ιωάννη Τσιόπα (6-9-2016)

    Το σύνολο σχεδόν των σχολικών συγκροτημάτων του Ν. Λέσβου συμμετείχαν για τρίτη συνεχή χρονιά στην Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού. Ηαναγκαιότητα υιοθέτησης ενός πιο δραστήριου τρόπου ζωής των παιδιών και εφήβων και στην προσπάθεια  παρακίνησης  και μύησης των μαθητών  να συμμετάσχουν  σε οποιοδήποτε είδος φυσικής δραστηριότητας με απώτερο στόχο τη βελτίωση της φυσικής κατάστασης, την καλλιέργεια ή/και ενίσχυση της ευεξίας, υιοθετήθηκε  το σύνθημα :

    «Νοιώσε τη  χαρά  της  άθλησης  χωρίς το άγχος της  νίκης και το φόβο της αποτυχίας: Αθλητισμός- Δικαίωμα για όλους».

    Αθλητικές δραστηριότητες, δημοφιλή ομαδικά παιχνίδια (ποδόσφαιρο, πετοσφαίριση, καλαθοσφαίριση, χειροσφαίριση), kidsathletics, αθλήματα ρακέττας (τένις, πιγκ-πογκ, μπάντμιντον),  μπότσια, καθιστική Πετοσφαίριση (παραολυμπιακά αθλήματα), παιδαγωγικά παιχνίδια, χορό, σκάκι κλπ., πραγματοποιήθηκαν ανάλογα με την ηλικία των μαθητών/τριών και τις υποδομές του σχολείου..Οι αθλητικές δράσεις εμπλουτιστήκανε με προβολές ταινιών, βίντεο σχετικής θεματολογίας, διαδραστικές διαλέξεις- συζητήσεις, καλλιτεχνική - εικαστική - μουσική δημιουργία με συναφή θεματολογία (π.χ. δημιουργία αφίσας, πανό, κολάζ).

             

     

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 46 επισκέπτες και κανένα μέλος