Μαθητεία των ΕΠΑ.Λ.
Παρασκευή Απρίλιος 26, 2024
logo_0012.jpg

Απόφαση Λειτουργίας Τμημάτων του Προπαρασκευαστικού Προγράμματος Πιστοποίησης Αποφοίτων των Φάσεων A΄, Β΄ και Γ’ του “Μεταλυκειακού Έτους-Τάξης Μαθητείας” των ΕΠΑ.Λ., καθώς και των Πιλοτικών Τάξεων μαθητείας στην Π.Δ.Ε. Βορείου Αιγαίου 2ης περιόδου.

Απόφαση Λειτουργίας Τμημάτων του Προπαρασκευαστικού Προγράμματος Πιστοποίησης Αποφοίτων των Φάσεων A΄, Β΄ και Γ’ του “Μεταλυκειακού Έτους-Τάξης Μαθητείας” των ΕΠΑ.Λ., καθώς και των Πιλοτικών Τάξεων μαθητείας στην Π.Δ.Ε. Βορείου Αιγαίου 2ης περιόδου.

Η απόφαση αφορα τα τμήματα περιόδου 7-9-2020 εως 15-9-2020

https://diavgeia.gov.gr/doc/6%CE%9B6%CE%9E46%CE%9C%CE%A4%CE%9B%CE%97-5%CE%9E%CE%9F?inline=true

Τροποποίηση 7-9-2020

https://diavgeia.gov.gr/doc/%CE%A9%CE%A8%CE%A9546%CE%9C%CE%A4%CE%9B%CE%97-%CE%A9%CE%956?inline=true

Απόφαση Λειτουργίας Τμημάτων του Προπαρασκευαστικού Προγράμματος Πιστοποίησης Αποφοίτων των Φάσεων A΄, Β΄ και Γ’ του “Μεταλυκειακού Έτους-Τάξης Μαθητείας” των ΕΠΑ.Λ., καθώς και των Πιλοτικών Τάξεων μαθητείας στην Π.Δ.Ε. Βορείου Αιγαίου.

Απόφαση Λειτουργίας Τμημάτων του Προπαρασκευαστικού Προγράμματος Πιστοποίησης Αποφοίτων των Φάσεων A΄, Β΄ και Γ’ του “Μεταλυκειακού Έτους-Τάξης Μαθητείας” των ΕΠΑ.Λ., καθώς και των Πιλοτικών Τάξεων μαθητείας στην Π.Δ.Ε. Βορείου Αιγαίου. 

Η απόφαση αφορα τα τμήματα περιόδου 6-7-2020 εως 14-7-2020

https://diavgeia.gov.gr/doc/6%CE%94%CE%A9%CE%9B46%CE%9C%CE%A4%CE%9B%CE%97-%CE%A35%CE%93?inline=true

Πρόσκληση για διάθεση θέσεων Μαθητείας στο Μεταλυκειακό έτος-τάξη μαθητείας και στα Ι.Ε.Κ. του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων καθώς και στις ΕΠΑ.Σ. και στα Ι.Ε.Κ. Ο.Α.Ε.Δ.

Η επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση στοχεύουν μεταξύ άλλων στην ενίσχυση των επαγγελματικών δεξιοτήτων και τη διευκόλυνση των αποφοίτων τους να ενταχθούν και να παραμείνουν στην αγορά εργασίας. Τα συναρμόδια Υπουργεία Παιδείας και Θρησκευμάτων και Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων καθώς και ο Οργανισμός Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού στηρίζουν την αναβάθμιση μαθησιακών διαδρομών που συνδέονται με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας. Ειδικότερα, ιδιαίτερη προτεραιότητα αποτελεί ο θεσμός της μαθητείας, όπου οι φορείς του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα αναλαμβάνουν να παράσχουν στον μαθητευόμενο μάθηση στο χώρο εργασίας, σύμφωνα με καθορισμένο πρόγραμμα, το οποίο σε συνδυασμό με το πρόγραμμα μάθησης στην εκπαιδευτική δομή, οδηγεί μετά από εξετάσεις σε πιστοποίηση των γνώσεων και ειδικοτήτων σε συγκεκριμένη ειδικότητα. Οι μαθητευόμενοι αποκτούν εργασιακή εμπειρία σε πραγματικές συνθήκες εργασίας και επιπλέον εφόδια στην ειδικότητα που έχουν επιλέξει ενώ συνεργάζονται με επαγγελματίες του κλάδου. Ο θεσμός της Μαθητείας έχει θετική ανταπόκριση στους φορείς τόσο του ιδιωτικού όσο και του δημόσιου τομέα.

Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω κατά την περίοδο 2020-2021, οι συναρμόδιοι φορείς θα εφαρμόσουν Προγράμματα Μαθητείας συνολικά για τους μαθητευόμενους των ΕΠΑΣ και του Μεταλυκειακού Έτους – Τάξη Μαθητείας αποφοίτων ΕΠΑΛ και καταρτιζόμενους των ΙΕΚ των δομών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης αρμοδιότητάς τους. Οι ειδικότητες ανά εκπαιδευτική διαδρομή παρουσιάζονται στο Παράρτημα 1 και αναλυτικές πληροφορίες για την υλοποίηση της Μαθητείας στο Παράρτημα 2.
Στο πλαίσιο αυτό καλείστε να στηρίξετε το θεσμό της Μαθητείας επενδύοντας στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση των νέων, με την προσφορά θέσεων Μαθητείας για την περίοδο 2020-2021.

Κατεβάστε από ΕΔΩ την πλήρη πρόσκληση.

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ BENCHLEARNING

Στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων στο πεδίο «Υπουργικές Αποφάσεις, Εγκύκλιοι, Ανακοινώσεις» την 10-06-2020 αναρτήθηκε Ανακοίνωση υπό τον τίτλο «Η Ελλάδα πρωτοστατεί στην ευρωπαϊκή διαδικασία Συγκριτικής Μάθησης (Benchlearning)».

Πρόκειται για τη συμμετοχή της Ελλάδας στην ευρωπαϊκή πρωτοβουλία Benchlearning από τον Ιανουάριο 2020, κατόπιν της υποστήριξης του Γενικού Γραμματέα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης, κ. Βούτσινου, με σκοπό την ποιοτική προαγωγή της Μαθητείας. Η συμμετοχή της Χώρας μας κατά το πρώτο στάδιο της διαδικασίας και υπό τις αντίξοες συνθήκες της πανδημίας υπήρξε καθόλα επιτυχής, καθώς, με τη συνδρομή του ΕΣΟΜ (Εθνικού Συντονιστικού Οργάνου Μαθητείας) πρώτη προέβη στη συμπλήρωση του ερωτηματολογίου αυτοαξιολόγησης του προγράμματος «Μεταλυκειακό έτος-Τάξη μαθητείας ΕΠΑ.Λ.», το οποίο ήδη παρουσιάσθηκε σε webinar της Ε.Ε. στις 9-6-2020, ενώ το παράδειγμα της Ελλάδας θα παρουσιασθεί ως καλή πρακτική στα υπόλοιπα κράτη με τη συμβολή του Τμήματος Μαθητείας ΕΠΑ.Λ. και Μάθησης στο χώρο εργασίας του Υ.ΠΑΙ.Θ. και την αδιάλειπτη υποστήριξη της Γενικής Γραμματείας ΕΕΚΔΒΜ.

Η πρόσβαση στην ανωτέρω ανακοίνωση παρέχεται μέσω του συνδέσμου https://www.minedu.gov.gr/ypapegan/anakoinoseis/45292-10-06-20-i-ellada-protostatei-stin-evropaiki-diadikasia-sygkritikis-mathisis-benchlearning

Πρώτη φορά επικαιροποίηση από το 2016 -τα σχήματα μαθητείας της Ελλάδας στη βάση δεδομένων του Cedefop

Την Τετάρτη, 03-06-2020, στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων αναρτήθηκε Δελτίο Τύπου, με αφορμή το γεγονός ότι για πρώτη φορά από το 2016 επικαιροποιήθηκε για την Ελλάδα η βάση δεδομένων του Ευρωπαϊκού Κέντρου για την Ανάπτυξη της Επαγγελματικής Κατάρτισης (Cedefop), στην οποία παρουσιάζεται για πρώτη φορά το «Μεταλυκειακό έτος-τάξη Μαθητείας», με τη συμβολή των εμπειρογνωμόνων, μεταξύ των οποίων και στέλεχος του ΥΠΑΙΘ. Η δράση εντάσσεται στο πλαίσιο της διαρκούς προσπάθειας που καταβάλλεται από τη Γενική Γραμματεία ΕΕΚΔΒΜ και το Τμήμα Μαθητείας ΕΠΑΛ και Μάθησης στο χώρο εργασίας, μέσω των διεθνών συνεργειών, για την ενίσχυση της ΕΕΚ και της διά βίου μάθησης. Επίσης, στον ιστότοπο του Cedefop ανευρίσκεται πληροφοριακό υλικό για τα σχήματα μαθητείας στην Ελλάδα, αλλά και υλικό για τα υφιστάμενα σχήματα μαθητείας στα κράτη- μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η πρόσβαση στο Δελτίου Τύπου του ΥΠΑΙΘ είναι δυνατή στο σύνδεσμο:

https://www.minedu.gov.gr/rss/45217-03-06-20-proti-fora-epikairopoiisi-apo-to-2016-ta-sximata-mathiteias-tis-elladas-sti-vasi-dedomenon-tou-cedefop

δια του οποίου παρέχεται η διασύνδεση με τη βάση δεδομένων του Cedefop, καθώς και με τα διάφορα πεδία και υποενότητες του ιστοτόπου του εν λόγω φορέα.